hits

Ny norsk sex-rekord

Da vi hadde gravd ut bilen til venstre begynte vi å lure på hva som var i snøhaugen til høyre (Foto: Arne Røed Simonsen)

Det ligger nå tusenvis av biler i en slags gravhauger. Over hele byen. Haugene følger samme skikk som man brukte i vikingtiden. Den gang var det stort sett høvdinger som ble lagt i haug sammen med sine farkoster. I våre dager kan hvem som helst få bilen sin stedt til hvile. Under et fastfrosset helvete. Av is og snø.

I de første dagene var det ikke så farlig. Da var snøen myk som pudder. Det var brukbar stemning på den tiden. Under slike forhold kan det være fristende å ta lett på ting, kanskje utsette å grave frem bilen. Når man først har begynt å utsette ting, la det gli ut kan du si, eller kanskje man har vært bortreist i noen uker, og plutselig er kommer hjem, da ligger bilen der nede i en dyp grop, et slags iskrater, med store mengder hard snø over, og dessuten langs den ene siden, intenst innpakket av ivrige brøytemaskiner i kontinuerlig kommunal tjeneste.

Jeg har alltid vært svak for såkalte skrekk-eksempler. Jeg har derfor fulgt nøye med de siste ukene. Noen hundre tusen hardt prøvede nordmenn har slitt med å finne igjen bilen etter alt snøværet. Og når man først har funnet bilen, begynte slitet med å grave den fram og få den over brøytekantene og ut på gata.

Det er aldri for sent å gi opp. Sette seg foran peisen. Kanskje åpne en flaske rødvin og tenke at det er jo ikke sååå lenge til våren. Allerede om  to, tre måneder vil det trolig være mulig å skimte de første tegn til bedring. Kanskje skimte en flik av en rusten forskjerm eller en bit av taket som begynner å vise seg.

En kollega og jeg diskuterte dette i lunsjen i dag. Min kollega har nemlig en godt voksen mor og bilen hennes har havnet i uløkka, som det het i gamle dager når man hadde lagt seg til på et vis man ikke burde og ikke tenkt på konsekvensene.

Når bilen liksom virker helt frosset fast. Hva gjør man da? Er dekkene hjelpeløst frosset fast i bakken? Det var jo mildvær og snøslaps da bilen ble parkert. Nå er det ti kuldegrader og bilen er ikke til å rikke. Hva gjør man da?

Jeg snakker med min kollega om dette og begynner nå foreslå en masse fantasifulle forslag. Kan man fylle opp ti liters bøtter med varmt vann og helle forsiktig en bøtte rundt hvert hjul. Jeg mener hvis man syns det er lenge å vente på våren. Kanskje dekkene med litt varmt vann tiner nok til at de løsner. Men forslaget høres risikabelt ut, hvis det er sprengkulde. Jeg forslår derfor at fire karer heller hver sin bøtte med varmt vann i en rask aksjon. Jeg har trua på det. Jeg liker tanken på en rask aksjon som kan redde en bil i nød. Min kollega lover å tenke over forslaget.

Etterpå søker jeg litt på nettet. Når jeg søker på "Hvordan dra en bil ut av en snøhaug?" er et av de første treffene artikkelen "Slik får du solgt bilen". Et annet treff er en video av folk som helt på eget initiativ har prøvd å dra bilen løs med slepetau. Problemet med den strategien er at bilen blir stående igjen, mens karene sleper av gårde med deler av støtfanger og forskjerm.

Mens jeg skriver dette kommer jeg til å tenke på petiten "Nå blir nok kona kåt" fra 2013. Det var forrige gang det var veldig mye snø på Østlandet. Da ble samlivsekspert Solveig E. Vennesland sitert i de fleste av landets aviser.

"Hvis du løper ut og måker vekk all snøen, så skal jeg ta tiden på deg". Samlivsekspert Solveig E. Vennesland sa ikke dette. Isteden sa hun at "Menn som måker får mer sex". Solveig E. Vennesland fortalte til avisen Agderposten at kvinner vekkes seksuelt når de ser mannen slite med snøskuffa.

Her er det åpenbart store muligheter karer. Når man kombinere kjente testosteron-bomber som bilen med snømåking kan det bli voldsom effekt. Med all denne snøen og alle disse bilene. En seksuell flodbølge kan skylle over landet. Det kan bli ny norsk rekord. Kjør på karer. 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar